Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O20n98d70ř68e42j 49F63i83l27i75p21c40z67y27k 8674443778661

Kdo bude platit?Lékaři ? Těm předplatili ostatní po 70 let okrádaní lékaři vzdělání na dalších 300 / tři sta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/ let dopředu. Toto vzdělání rozhodně neplatíte vy, soudružko.Studium jakéhokoli oboru stojí rodiče 120 000 Kč ročně. A za vyučení se platit nebude? v UK a Německu těžce převažují naši řemeslníci a vyučení, nikoli vysokoškoláci, nikoli lékaři.A jaké školné byste si představovala?

V Německu rok medicíny stojí 1000 eur, při nástupním platu 4000 eur +1000eur za 1-2 služby, mladý německý toto školné zaplatí lékař za 2 měsíce.

Souhlasím se školným pro lékaře, pokud nástupní plat mladého lékaře bude 60 000

Kč s povinností odpracovat 1-2 služby měsíčně., nikoli 7-8.

0/0
21.3.2016 9:55

R27a77d48k14a 83J68o22h18n97o43v40á 4764821465

Vážený pane, já jsem o lékařích nepsala, to píší někteří diskutující.

Pokud jste článek přečetl celý, říkám v něm, že stát může a má platit stejnému počtu studentů, ale není žádný důvod platit např. studentům z postsovětských zemí, kteří někdy jen využívají možnost zapsat se na naše veřejné VŠ, aby získali víza, a fakticky tak omezují možnost některých našich studentů dostat se na školu.

0/0
21.3.2016 10:04

K55a84r28e57l 46D78r17o14b88n68ý 7456495612

Myslím, že pravdu nemáte. Student, pokud neukončí ročník nebo nezíská určitý počet kreditů, tak končí. Když ti studenti se naučili česky, což je předpoklad k bezplatnému studiu, tak je také předpoklad, že by zde mohli v budoucnu zůstat. A to myslím, byla ta skutečnost, která byla příčinou tohoto stavu. Jde o řízenou imigraci, a ta je pro nás potřebná. Zvláště pokud se to týká technických oborů.

0/0
21.3.2016 11:40

A95l15e23x 53G38r14e67g24o34r 9184162252129

V Německu stojí rok na fakultě medicíny pouze 28 tis Kč?

To jste si upadl na hlavičku, ne?

Tak aby bylo jasno. Na našich Vysokých školách prakticky neexistuje školné, které by pokrylo náklady školy na studenta. Je dotováno ze státního rozpočtu.

Jsem pro zavedení školného ale spolu s ním by mělo být jak prospěchové stipendium tak možnost studentských půjček. Potom bude školné opravdu reálným stavem a při studiu medicíny na UK počítám bude stát studenta jeden rok tak kolem 500 tis - 1 mil. Potom ať si klidně po ukončení škol jdou tam kde si vydělají na splátku svého studia.Nebo se zaváží pracovat v nějaké nemocnici po dobu deseti let a ta jejich studium zaplatí za ně.

I za komunistů bylo učňovské školství placeno podnikem do kterého učeň nastoupil pokud nenastoupil, musel se vyplatit ze své nebo z kasy jiného podniku kam chtěl jít.

+1/0
21.3.2016 16:27
Foto

O55t34a51k30a52r 49S92e74k84l 4821983205960

V podstatě souhlas. Bezplatné školství je opravdu velkou výhodou pro naše mladé potenciální adepty VŠ vzdělání . Co se mně ale nelíbí , je hromadný odchod po absolutoriu za lepšími podmínkami zejména do západní Evropy .

V současné době využívám ( pro mne bohužel) naší zdravotní péči v míře větší než malé. Až při pobytu v nemocnici člověku "dojde" vskutku tristní personální stav. Lékařů je málo , o sestřičkách a ošetřovatelkách darmo mluvit. Při sledování počtu jejich směn nezbývá než smeknout , Zákoník práce však pláče. Píši o špičkové cévní chirurgii v krajském městě !

Poté si člověk přečte , že snad třetina lékařů po promoci ani nenastoupí práci v ČR a rovnou míří do Evropy. Jsem pravičák jak poleno , ale toto bych snad nějak reguloval. Nevím dost dobře jak. Připadá mně ale docela nestoudné , že hromadně odsuzujeme emigranty ze Sýrie za to , že jsou vlastně ekonomičtí emigranti a hrnou se do EU , ale jsme jiní ?

Nemyslím si.:-(

+1/0
21.3.2016 7:34
Foto

V98o58j22t88ě79c68h 43V17o25p12a84ř89i12l 2724246326300

Tristní personální stav ve zdravotnictví se dá řešit navýšením platů, lékaři si to (povětšinou) zaslouží. A ty peníze ve zdravotnictví jsou, jen bohužel jdou tam, kam nemají. Souvisí to s tím, co píši níže. Příkladem budiž rozhovor s majitelem berounské nemocnice: „Podívejte. Kupoval jsem CT přístroj. Ve stejném kontejneru, od stejného výrobce, se stejným softwarem a doplňky, přijely do Česka přes moře dvě identická CT dvojčata. To moje stálo 14 milionů, krajská nemocnice na druhém konci Česka, která je teď až po uši zadlužená, dala za totéž 29 milionů korun. Co dodat?“ ( http://sequens.info/richard-sequens-podporuje-stranu-zelenych/ ) Místo CTčka předraženého o 15 milionů, mohlo jít 5 milionů na platy a zbytek třeba na redukci dluhů.

+2/0
21.3.2016 7:41

A75l21e42x 44G32r82e62g68o25r 9944562852219

Tak chudá země jako je ČR nebude a ani nemůže mít stejné platy jak třeba v Německu.

Myslím si, že největší problém tohoto stavu je absence morálky a pokory.

Neříkám, že by se lékař neměl snažit o dobrý plat ale po promoci by měl alespoń částečně splatit společnosti svůj dluh za vzdělání. počítám , že jeho studium stojí tak 1 mil ročně.

0/0
21.3.2016 17:17

J31i23ř42í 40K15i19n11d45l 2378467803947

R^R^R^

+1/0
21.3.2016 6:20

Z40d31e66n39e50k 76H77o52r63n16e87r 4774621752753

Předpokládám, že jste nestudovala zadarmo a pokud vás k tomu v minulosti nutili, uložila jste poplatek za studium do notářské úschovy. Tak potom ano.

0/0
21.3.2016 5:41

R59a29d63k72a 86J30o14h80n70o56v70á 4664151305

Pokud jste článek přečetl celý, říkám v něm, že stát může a má platit stejnému počtu studentů, ale není žádný důvod platit např. studentům z postsovětských zemí, kteří někdy jen využívají možnost zapsat se na naše veřejné VŠ, aby získali víza, a fakticky tak omezují možnost některých našich studentů dostat se na školu.

0/0
21.3.2016 9:53
Foto

V84o47j74t60ě48c91h 60V94o38p74a27ř77i43l 2564246356640

'"Bezplatné studium" paradoxně nejvíce poškozuje lidi s nízkými příjmy a nízkým vzděláním, kteří jsou nuceni prostřednictvím svých daní platit vzdělání jiných. Ale to jim levicoví politici zapomněli říct.' - Zase ta stejná lež z jiných úst. Lidé s nízkými příjmy nikomu nic neplatí, protože člověk s příjmem 15 000 Kč hrubého zaplatí na dani z příjmu jen 945 Kč, kdežto člověk s příjmem 30 000 Kč zaplatí již 3 960 Kč, tedy při dvojnásobném příjmu více než čtyřnásobnou daň. Pokud chcete zavést placené školství, pak taky zrušme slevu na dani na poplatníka a snižme daňovou sazbu. Myslím, že lidé s nízkými příjmy rozhodně raději zvolí současný stav.

0/0
21.3.2016 0:56
Foto

V76o38j42t50ě25c73h 72V93o74p35a50ř94i81l 2784196726310

A co se týče tématu zpoplatnění školství, použiji svůj oblíbený příměr s autem, kterému padá kolo, nefungují brzdy, ale jeho majitel řeší škrábanec na dveřích. Utíkají tu do kapes malé skupiny vyvolených jednotlivců veřejné peníze v řádu od desítek milionů do řádu miliard, ale řeší se studenti, kteří by mohli stát připravit o pár desítek tisíc. Ale on je student oproti velkým šíbrům jednoduchý cíl, tak proč si nevystřelit. Tím neříkám, že školné je pro mě něco naprosto nepřijatelného, byť jsem proti. Stejně jako pro mě není absolutně nepřijatelná EET či kontrolní hlášení DPH. Ovšem každopádně to považuji ve stavu, který jsem popsal výše, za nesmyslné. A že je těch opatření, které se proti tomu dají udělat, ještě opravdu hodně.

0/0
21.3.2016 1:21

R77a67d22k26a 24J83o25h64n90o87v55á 4184851575

S daněmi máte pravdu, ale ta tisícikoruna z 15 000 je možná pro danou domácnost životně důležitější než 4 000 ze 30 000.

K dalšímu - viz moje reakce na předcházející příspěvek: Pokud jste článek přečetl celý, říkám v něm, že stát může a má platit stejnému počtu studentů, ale není žádný důvod platit např. studentům z postsovětských zemí, kteří někdy jen využívají možnost zapsat se na naše veřejné VŠ, aby získali víza, a fakticky tak omezují možnost některých našich studentů dostat se na školu.

0/0
21.3.2016 10:00
Foto

V65o45j91t93ě38c71h 78V69o73p11a66ř73i66l 2204106556950

Pokud vím dobře, je pro zápis do českého programu nutnost maturita z češtiny nebo slovenštiny, případně splnění zkoušky z češtiny. Studijní programy v angličtině jsou placené. Těch, kterým stát platí studium jen pro evropské vízum, je tak minimum. A dále, je pravda, že spoustu studentů pochází z Ruska, ovšem značná část těchto studentů v ČR zůstává. V Praze a okolí je spousta pozic (minimálně v IT a dalších technických odvětvích), u kterých je vyžadována ruština, protože současný kolektiv firmy tvoří rodile rusky mluvící skupina lidí.

0/0
21.3.2016 15:05

A17l15e22x 77G55r22e47g62o53r 9274852342849

Proč snížit daňovou sazbu a slevu na poplatníka? To mi rozum moc nebere.

Klidně ať je zavedeno opravdu reálné školné odpovídající nákladům na vzdělání studenta v tom či onom oboru . Ale k tomu musí být zaveden odpovídající institut prospěchových stipendií a studentských půjček.Tak jak to bylo za první republiky.

Potom i ubude nesmyslných vysokoškoláků, kteří nenaleznou na trhu práce adekvátní uplatnění.

0/0
21.3.2016 16:35
Foto

V27o84j87t77ě84c58h 89V84o80p10a51ř18i93l 2214596496270

Protože lidé s nízkými příjmy platí minimální daň z příjmu a ne spravedlivě stejné procento z každé koruny. Vysokoškolák dnes studuje zadarmo, ale poté za současného stavu ze své vyšší mzdy dává do státní kasy mnohem více. A daňovou sazbu myslím snížit tak, aby celkový objem vybraných prostředků na dani z příjmu zůstal zachován. V takovém stavu by pak byla bariéra pro vysokoškoláky z chudších rodin ovšem dvojnásobná, neb chudší rodiny by byly ještě chudší a na školné by neměly už vůbec.

Jak jsem již napsal, ztráty z bezplatného studia jsou z mého pohledu marginální záležitost, které přínosy snadno vyrovnají. A i kdyby náhodou ne, jsou tu řádově mnohem větší ztrátové oblasti, kde jde skutečně o černé díry.

Nesmyslné obory jsou značně živeny rozšiřujícím se počtem a velikostí státem i nestátem řízených neziskovek, které tak vytváří dojem, že to studium určitý smysl má. A pro některé dnes skutečně má. Třeba taková genderová studia zažívají i díky ministryni Marksové dobré roky.

0/0
22.3.2016 1:47

A14l63e44x 91G47r12e73g78o19r 9334532402839

A na to, že lidé s minimálními příjmy platí jinou sazbu daně než bohatší jste přišel kde?

Kde jste přišel na to, že vysokoškolák má automaticky vyšší mzdu než třeba řemeslník, nebo i kvalifikovaný dělník ?

Vše ostatní nemá cenu ani komentovat. ona samotná degradace vysokého školství dělením studia na dvě je pitomost. Buď mám na to abych dokončil celou vysokou školu nebo na to nemám a potom ji prostě nemám. O tom, že dnešní maturanti mají vědomosti tak mizerné, že by maturitní zkoušky z roku 1988 udělala jen třetina je asi zbytečné diskutovat.

0/0
22.3.2016 8:39



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.