Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Díky. Je dobré si připomínat klasické autory. Já jsem se pustil do četby Stendhala, či Dostojevského. Kafku jsem četl zamlada, to už je dávno. Zámek mě nebavil, daleko jasnější výpovědí je Proces nebo Proměna. Když jsem se zamýšlel nad Kafkovým životem, vždy mě napadalo, že měl štěstí, že včas umřel. Ještě před nástupem Hitlera k moci, byl by z toho dost znechucen.Kam by asi utekl? Do Ameriky? Možná. Osvětim bych mu nepřál - to by byla kafkovská realizace jeho díla.

2 0
možnosti
Foto

Dík za přečtení a milou reakci. Problém Kafky je, že ho každý zná a nikdo nečte. A taky nekupuje, buď to má doma, vyšlo to i v Levných knihách a dá se stáhnout v pdf.

Už dlouho sleduju edici Agora nakladatelství Leda, tam vydávají i to, za co bychom v komentářích dostali ban (o pár knihách jsem tady psala). Tak jsem přemýšlela, proč vydávají zrovna Kafku a došlo mi, že ten pocit z četby jeho knih je dneska úplně stejný jako za hluboké totality, byť se týká jiných věcí resp. situací, bohužel. To jsem se snažila tím blogem vyjádřit a třeba i upozornit někoho dalšího.

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 22,74
  • Průměrná čtenost 1224x
Radka Johnová (1958) absolvovala VŠE v Praze (Ing., PhD.) Profesně se věnuje art marketingu, pracovala v umělecké a reklamní agentuře, učila na ČVUT, přednášela na VŠE, FF UK a na řadě zahraničních univerzit. Nyní v důchodu.
Sleduje politiku a (právě proto) nikdy nebyla členkou žádné politické strany. Zastánkyně absolutní svobody projevu. Krátké glosy na síti X (dříve Twitter): @radkajo.
Je patriot Prahy 6. Mezi její koníčky patří kultura, poznávací cestování, četba, plavání, tenis a lyže. Píše, když ji něco naštve (to většinou) nebo nadchne (knihy). Recenze publikuje na Kultura21.cz, některé úvahy na blogosvet.cz.
Kontakt: rsj@seznam.cz

Seznam rubrik